Gravid.

Det var svårt att hålla tungan i styr i 13 v men nu så.. ♥
Jag har vetat det ganska länge, min mens har varit som ett klockverk så redan när jag var 3 dagar över tiden tog jag ett gravtest.. och det är ju inte det första man tagit så jag tänkte inte så mycket över det egentligen - så tog det kanske en minut så visade det två streck!! GRAVID!! Då var jag redan i v. 6...
 
Så jag har hunnit med två besök hos barnmorskan..
I Torsdags var vi på KUB på ultraljud. Där mäter man bebisen och ett blodprov konstaterar risken till att få tre olika kromosomfel.. Så jag och Daniel är där inne, jag ligger på britsen och en platt-tv sitter i taket och vi kollar medans barnmorskan tar ett ultraljud. Så säger hon: "ser ni det jag ser?" Och jag sa: "Ja, det syns ju väldigt väl.." Jag var nästan lite förvånad över så bra det syntes så tidigt. "Ja men det är två!" Så drar hon över lite till andra sidan och visar ett barn till!!!! Och jag började gråta av chock och lycka och Daniel blev först tyst och var i chock han med!
 
Så vi fick ta en bild på ultraljudsapparaten där två huvud syns..
 
Så de sista dagarna har man bara försökt förstå och ställa in sig på att det kommer komma två till världen den 15 januari, eller förmodligen tidigare ♥ ♥
 

Allting har bildats och kan ses

 

Ute ur riskzonen! Nu är alla barnets organ, skelettdelar, nerver och muskler bildade, så nu handlar det bara om att de ska utvecklas klart och börja fungera tillsammans. Och det är precis det som sker nu – barnet har fullt upp med att röra sig och utveckla muskler och leder. Alla skelettdelar består fortfarande bara av brosk, men de blir långsamt till skelett – brosket hårdnar och blir till ben.

 

Även om barnet inte kan svettas inne i livmodern är dess svettkörtlar redan fullt utvecklade.

Barnet rör sitt bröst som om det andas – det övar sig faktiskt och kommer att fortsätta med det ända fram till födseln.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.



Kommentarer
Hanna

Det är SÅÅÅÅÅÅ coolt!!!!!!! <3 :D

2012-07-08 @ 14:19:52
URL: http://www.enbloggomhannao.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Snusan85

Nyexaminerad sjuksköterska som bloggar om livet och min lediga tid. Följ min vardag där ute som ny i yrket och dela gärna med Er av egna erfarenheter och tankar.

RSS 2.0